Hoppa till innehåll

Vanliga frågor

Landslagets Supporterklubb startade 2007. På den här sidan har vi samlat de vanligaste frågorna.

Kostar det något att vara medlem?

För möjligheten att samla poäng och chans till att uppleva bortalandskamper behöver du vara guldmedlem – det kostar 200 kronor för tolv månader. Som silvermedlem kan du inte samla poäng, däremot får du, likt guldmedlemmar, rabatt på vissa biljetter. 

Vad ingår i de olika medlemskapen?

Guldmedlem (200 kr/år) 


Guldmedlemmar kan ta del av flera fördelar kopplat till både hemma- och bortalandskamper. Det är dock två förmåner som sticker ut: möjligheten att samla poäng när du närvarar på en landskamp – 2000 poäng för både hemmamatcher och bortamatcher – både på herr och dam. Den andra förmånen är rabatter på biljetter till landskamper på hemmaplan. Nedan följer en sammanfattning av vad du kan ta del av som guldmedlem.

  • Möjlighet att samla poäng för att nyttja vid ansökan av biljetter till bortalandskamper och mästerskap. Ju fler matcher du går på, desto större chans har du att få biljetter.
  • Möjlighet att ansöka om biljetter till bortalandskamper (endast guldmedlemmar kan ansöka och köpa biljetter till bortalandskamper och mästerskap)
  • 50% rabatt när du köper biljetter i tilldelad klack till landskamper på hemmaplan (max 2 biljetter per medlemskap).
  • 10% rabatt på övriga, tillgängliga platser (max 2 biljetter per medlemskap).
  • Möjlighet till förköp av biljetter till hemmalandskamper innan de släpps till allmänheten.
  • Löpande nyhetsbrev och biljettinformation via mejl.
  • Viktigt att känna till är att dina poäng gäller i fem år. 

Silvermedlem (gratis)

Silvermedlemlemskapet kostar ingenting. Detta medlemskap ger dig möjlighet att köpa klackbiljetter på hemmaplan, samt löpande nyhetsbrev och biljettinformation. En silvermedlem kan inte samla poäng eller ansöka om biljetter till bortalandskamper och mästerskap. För detta måste du uppgradera dig till guldmedlem.

  • 10% rabatt när du köper biljetter i tilldelad klack på hemmalandskamper (max 1 biljetter per medlemskap).
  • Möjlighet till att förköpa biljetter i klacken till hemmalandskamper innan biljetterna släpps till allmänheten.
  • Löpande nyhetsbrev och biljettinformation via mejl.
Vad är lojalitetspoäng?

Vid matcher, såväl hemma som borta, tilldelas du som åskådare och medlem poäng. Dessutom får du poäng när du handlar i vår shop.

Vad kan jag ha för nytta av poängen?

De medlemmar som har högst poäng ges förtur att köpa biljetter till bortalandskamper samt VM- och EM-slutspel – om efterfrågan överstiger tillgången på biljetter.

Så fungerar lojalitetsprogrammet

Det ska löna sig att vara trogen supporter. Som medlem i landslagets supporterklubb drar du nytta av fördelarna med lojalitetsprogrammet. Du får poäng vid köp av biljetter till herrlandskamper, damernas hemmalandskamper, U21-landskamper hemma och souvenirer.

Poängregistrering

*Endast guldmedlemmar kan registrera poäng.

Hemmalandskamp herr och dam

Om man vill köpa biljett via Supporterklubben måste alla man köper till vara medlemmar och man måste uppge varje persons unika engångskod för samtliga biljetter. Du kan som mest köpa fem biljetter. 

Poängen registreras automatiskt när biljetten blir registrerad i biljettkontrollen. Alla får poäng för sin biljett.

Man kan även välja att köpa biljett på annat sätt, t.ex. via företag eller förening, man måste då registrera sin poäng personligen (medlemskort, legitimation och biljett) i Supporterklubbens tält i Fan Zone. 

På Friends Arena kan man också registrera sina poäng vid SvFFs biljettutlämning före match.

Hemmalandskamp U21

NYHET! Nu får man poäng även för U21 (1000p). Man registrerar sig för poäng vid Supporterklubbens tält på arenan där matchen spelas, eller fyller i efterregistreringsformuläret.

Bortalandskamp

Man kan söka 1–4 biljetter per ansökan. Ansvarig person måste vara medlem för att medlemsnummer ska kunna fyllas i även för resterande personer i ansökan (endast guldmedlemskap).

Poäng registreras när du personligen (med legitimation) hämtar ut din biljett hos Supporterklubbens biljettutlämning på plats på spelorten (se separat information inför respektive match).

Är inte Supporterklubben på plats så fyller man i poängformuläret.

När får man sina poäng?

Som Guldmedlem får du dina poäng inom tre veckor efter spelad landskamp.

Hur ser jag mina poäng?

Du hittar din aktuella poängsammanställning under "Min sida" på fotbollsupporter.se.

Poängtilldelning

  • Hemmamatch herrlandskamp 2000 p
  • Hemmamatch damlandskamp 2000 p
  • Hemmamatch U21 1000 p
  • Bortamatch dam- herrlandskamp 2000 p
  • Köp i supportershopen 1 kr = 1 poäng

Hur länge behåller jag mina poäng?

Du behåller dina poäng i 5 år, utifrån det datum du tjänade in dem. Dvs har du fått 1000 lojalitetspoäng den 26 maj 2023 faller 1000 poäng bort den 26 maj 2028. Detta under förutsättning att du förlänger ditt medlemskap var 12:e månad. Medlemskapet gäller från den dag du blir medlem och 12 månader framöver. Du har därefter 90 dagar på dig att förlänga ditt medlemskap och under den tiden finns dina poäng kvar. Skulle du däremot välja att inte förlänga ditt medlemskap så försvinner dina poäng.

Om du använder kort som betalningsmetod, kan medlemskapet förlängas automatiskt varje år. 

Hur använder jag mina poäng?

Ju högre poäng du skaffar dig desto större möjlighet har du att köpa biljetter till åtråvärda matcher och stora mästerskap Sverige deltar i. Om efterfrågan är större än tillgången på biljetter kommer medlemmar med högst poäng att ha förhandsrätt till en viss procent av biljetterna, sedan kommer en lottning att ske bland övriga medlemmar för resterande del av Supporterklubbens kvot av biljetter. Läs mer under rubriken Biljettpolicy.

Om du saknar poäng

Om du saknar poäng för en match fyller du i formuläret på denna sida. Detta kan du göra max 12 månader efter spelad match och gäller endast felaktigheter.

Hur stor chans har jag att få biljett till slutspelsmatcher?

Vid mästerskapen tilldelas varje nationsförbund en procentuell andel av arenans kapacitet som vi sedan fördelar enligt biljettpolicyn. En del av den kvot (minst 50 % av SvFF:s biljettkvot) som Sverige tilldelas öronmärks för Supporterklubbens medlemmar.

Biljettpolicyn i sin helhet kan du ta del av på sidan Om Supporterklubben.

Kan medlemmar köpa biljett till icke-medlemmar?

Nej. Alla som vill ha en biljett med Supporterklubbens förmåner behöver vara medlem.

Hur betalar jag mitt medlemskap?

Du betalar samtidigt som du registrerar ditt medlemskap på fotbollsupporter.se med hjälp av direktbetalning från din Internetbank (Swedbank, Nordea, SEB, Handelsbanken) eller via kredit-/betalkort (Visa och MasterCard). Det går också bra att betala med Swish.

Kan man betala på annat sätt än via e-betalning?

Nej, tyvärr. Vi har valt att endast använda oss av e-betalningar för att hålla ned de administrativa kostnaderna och på så sätt tillhandahålla medlemskapet för endast 200 kronor.

Hur förlänger jag medlemskapet?

Ett par dagar innan ditt medlemskap går ut får du en påminnelse via mail, med instruktioner om hur du går tillväga för att förlänga, under förutsättning att du inte avsagt dig utskick från fotbollsupporter.se. Du förlänger ditt medlemskap genom att betala avgiften om 200 kr, detta kan du göra tidigast den dag ditt medlemskap går ut.

Du har också möjlighet till automatisk förlägning av ditt medlemskap. Detta är bara möjligt med betalning via kort (inte Swish). 

Du har 90 dagar på dig att förlänga ditt medlemskap innan det avslutas och dina poäng försvinner.

Från den dagen ditt medlemskap går ut fram till betalningen är gjord, kommer du till sidan "Köp/förläng medlemskap" när du loggar in på fotbollsupporter.se.

Där väljer du betalningssätt och gör din betalning direkt via webben. Så snart betalningen är registrerad är ditt medlemskap förlängt i 12 månader.

Hittar du inte svaret på din fråga här kan du använda vårt kontaktformulär.